29.6.14

nicecream


photographer: Anna Westermann
Heej søde læsere, så blev det tid til et utrolig lækkert og sundt indlæg. Sommeren er over os og is sæsonen er på sit højeste og er der noget bedre end at kunne spise noget lækkert og vide det er sundt? Det synes jeg ikke. Min veninde og jeg lavede for lidt tid siden en utrolig lækker nicecream, som kun bestod af frugter og kokosmælk. Den er også velegnet til hvis man er vegetar eller veganer, så alle vil kunne spise den. Den er utrolig let at lave, og det eneste det kræver er.

Ingredienser:
- 1,5 stor frossen banan (ca. 2 bananer)
- 300 g frosne jordbær
- 65 g frosne solbær
- 4 tørrede dadler
- 2 dl kokosmælk

Fremgangsmåde:
1. Start med at lægge bananerne i fryseren i 2-3 timer.
2. Tag bananerne, frosne jordbær og frosne solbær op i en blænder og blende det sammen.
3. Tilsæt 4 tørrede dadler for at søde nicecreamen.
4. Tilsæt 2 dl kokosmælk og blænd det hele godt sammen.
5. Voila nu er en super lækkert, nem og sommerlig is lavet, og du kan nu nyde den med god samvittighed.

Jeg håber I synes denne opskrift er lige så lækker som min veninde og jeg gjorde, det er helt klart et sommerhit i vores øjne. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak for din besked