15.6.14

healthy banana-chocolate icecream


photographer: Anna Westermann
Heej søde læsere. Som jeg skrev i et tidligere indlæg, lavede min veninde og jeg noget sundt og lækkert her i fredags nemlig sund banan-chokolade is, og det skal I selvfølgelig ikke snydes for. Jeg vil lave et nyt koncept, hvor jeg hver søndag vil lave indlæg om mad, simpelhen en mad dag! Jeg tror det kunne være utrolig spændende så hvis I har nogle ønsker, så skriv dem gerne. Denne is er både lækker, sund og nem på samme tid, og det kræver ikke en hel masse. Det eneste I skal bruge er.

Ingredienser: (ca. - man kan evt. smage til med banan, der ikke er frossen, hvis det er for sødt, eller man kommer for meget kakao i)
- 4 spss. kokusmælk.
- 2 tsk. kakao (til madlavning, ikke kakaomælk)
- 4 tørrede dadler.
- 3 små bananer, skåret ud i skiver og lagt i fryseren i 3 timer før.
- Kirsebær til pynt og evt snack.

Fremgangsmåde:
1. Start med at put de frosne bananer op i en blænder sammen med kokosmælken, derefter blændt de 2 ingredienser sammen.
2. Put kakao og dadlerne i og blændt dem sammen med resten.
3. Hel dem op i en skål/glas og pynt dem med små fine kirsebær, og vola, nu har i en super lækker og endda sund is.

Jeg håber I kan lide det. Det er selvfølgelig ikke så tykt som almindelig is, men det er rigtig lækkert og kirsebærende giver en utrolig lækker og frisk smag. Skriv gerne hvis I prøver den og hvad I synes. Hold forresten øje med bloggen her de næste par dage, hvor der kommer en samling af mine kimonoer. 
Hvad synes I om det lille mad koncept?

2 kommentarer:

  1. Ser utroligt lækkert og nemt ud :) Plejer selv at lave en bananis med skyr, kokosolie, vaniliepulver osv. - så lækkert :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jaaa det er utrolig lækkert og meget nemt. Det lyder også utrolig lækkert :)

      Slet

Tak for din besked